Сукачівське НВО "ЗОШ І-ІІІ ст. - дитячий садок"

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2021 » Березень » 18 » Відкритий урок з української мови в 5 класі. Вчитель Коноваленко К.В.
12:33
Відкритий урок з української мови в 5 класі. Вчитель Коноваленко К.В.

Тема: Пряма   мова. Розділові  знаки  при  прямій  мові.

Мета: Сформувати  в  учнів  поняття  про  пряму  мову, розглянути  правила  постановки  розділових  знаків  при  прямій  мові; формувати  вміння розрізняти  пряму  мову  та  слова  автора; розвивати  пізнавальні  інтереси учнів, виховувати  любов  до  рідного  слова, книжки.

Обладнання та інструменти: ПК, проектор, проектна дошка

Наочні посібники, ТНЗ та додатковий матеріал: ребуси, таблиці, ТНЗ.

Тип уроку: урок  засвоєння  нового  матеріалу.

Час: 45 хв.

Хід  уроку

  1. Організація  класу.
  2. Актуалізація  опорних  знань  учнів
  1. Перевірка  домашнього  завдання
  2. Бесіда  за  питаннями
        • Яке  речення  називається  складним?
        • Як відрізнити  просте  речення  від  складного?
        • Як  об’єднуються  прості  речення  в  складному?
  1. Повідомлення  теми, мети  і  завдань  уроку:

Пропоную  учням  самостійно  сформувати  мету  уроку.

Дізнатися  про…   Навчитися  ставити…

  1. Вивчення  нового  матеріалу
  1. Дослідження – спостереження. Прочитайте  речення, поясніть  зміст їх. У  якому  з  речень  чуже  мовлення  передано  дослівно, без   будь– яких  змін, а  в  якому  передано  лише  зміст  сказаного?

Олесь  Гончар  назвав  дитинство  світанком  людини, її вранішньою  зорею.

Олесь  Гончар  писав: Дитинство – світанок  людини, її вранішня   зоря”.

  1. Пояснення  вчителя  з  елементами   бесіди

Друге  речення   містить   пряму  мову. У  ньому  чуже  мовлення передано  дослівно, зі  збереженням  не  тільки змісту, а  й  особливостей  мовлення.

Поміркуйте, чому  пряму  мову  називають "прямою".

Зробіть  висновок ( Пряма – правдива, чесна, точна. Отже, пряма мова – чужа  мова, передана  дослівно, без  змін, від імені  того, кому  вона  належить.)

Речення  з  прямою  мовою  складаються  з  двох  частин  слів

автора  і  прямої  мови

  1. Пояснення  на  основі  аналізу  речень  за  схемами

Пм”, – са.   “Ти – моє  щастя, - шепотіла  мати.

Пм! – са.   “Завдання  буде  виконано! – запевнив  Павло.

Пм? – са. “Ти  бачила  виставку? – запитала  Марину подруга.

СА : Пм”.   Мама  попросила  Оксану: Полий  квіти”.

СА :Пм?”   Я  запитала  сестру: Ти  вивчила   вірш?”

СА : Пм!”   Старший  вигукнув: Це  справжнє  диво!

Пм, - са, -пм”.    Ті  школярі, - писав  Сухомлинський, - які  мало читають, дуже  поверхнево  оволодівають  знаннями”.

  1. Робота  з  підручником
  1. Опрацювування  теоретичного  матеріалу.
  2. Виконання  вправ  208 (усно), 211(письмово)
  1. Робота біля дошки

Записати  речення, розставляючи  розділові  знаки

  1. Бач, як  міцно  заснув, - дивується  мати.
  2. Та  які  у  вас  айстри  хороші! – сказав  Метелик.
  3. Бідна  дівчино, - сказав  Захар, - що  я можу  тобі порадити”.
  1.  Робота у парах

Записати  речення, розставляючи  розділові  знаки. Поясніть  один одному  правила  постановки  знаків.

  1. Чи  не  час  нам  в  дорогу? – спитав  тато.
  2. Син  сказав: Я  вже  вивчив  уроки!
  3. Три  біди  в  людини, - говорить  народна  мудрість, - смерть, старість  і  погані  діти.
  1. Творча  робота

Закінчте  речення. Запишіть,  правильно  розставляючи  розділові  знаки.

Я  дуже  люблю  кататися  на  велосипеді….

Він  сказав….

…говорять  учні.

…розповідає  Саша.

  1. Попереджувальний  диктант – вікторина

Прослухайте   речення. Скажіть,  з  яких  казок  узято  їх.

Поясніть  розділові  знаки  при  прямій   мові.

  • От пан вийшов на ганок і питає: Чого вам, люди добрі?

(Мудра дівчина);

  • Хто це мене кликав? - обізвався  чоловічок (Ох);
  • Оце вже і втретє моя  правда! – сказав  радісно дядько.

 (Про правду і кривду);

  •  Сьогодні  рано  Святий  Миколай  виліпив  мене  з  небесної  глини  і мовив: Звіре  Остромисле !  В  звірячім  царстві  запанував  нелад, несправедливий  суд  і  неспокій”. (“Фарбований Лис”).
  1. Закріплення  вивченого  матеріалу

Гра  Збери речення!

Складіть і запишіть   речення  з  прямою  мовою. Перевірте  правильність постановки  розділових  знаків.

Не  кидайтеся  хлібом, -

Готово!

Найкраще  слово  в  роботі:

суворо  каже  дід.

Борітеся – поборете, Вам  Бог помагає!” -

Не  вмирає воля  наших”.

Світить  на  пророцтво  Тараса:

закликав  Т. Шевченко

 

  1. Підсумок   уроку
  1. Взаємоопитування    ланцюжком

Учні ставлять   запитання  за  темою  один   одному   по   черзі

  1. Розгадування   ребуса
  1. Домашнє   завдання.

Опрацювати    теоретичний   матеріал    підручника §18.

Скласти   і   записати   4-5   речень   з   прямою мовою.

Визначити частини мови в реченнях.

 

Переглядів: 370 | Додав: tata | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz